Uczniowie klasy I b po raz pierwszy w naszej szkole mają możliwość uczestniczenia w zajęciach rozwijających zainteresowania matematyczno- przyrodnicze w ramach innowacji „Eksperymenty i liczby”.
Uczniowie zdobywają i poszerzają swoją wiedzę, rozwijają pamięć i logiczne myślenie, odkrywają tajemnice przyrody i matematyki poprzez twórcze działanie, proste eksperymenty a także uczą się dostrzegania matematyki w otaczającym świecie. Na zajęciach tych uczniowie zapoznają się z różnymi zjawiskami przyrodniczymi, rozwijają zdolności poznawcze i umiejętności działania, kształtują postawy i umiejętności w kontaktach z ludźmi i obcowaniu z przyrodą. Zdobywają orientację w różnorodności świata roślin i zwierząt, kształtują więzi emocjonalne z przyrodą- wrażliwości na ich piękno, uczą się również szanować przyrodę. Zajęcia te również przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju osobowości uczniów uczą sumiennej pracy własnej i współdziałania w zespole oraz przyczyniają się do wyrabiania pożądanych postaw i cech takich jak koncentracja, wytrwałość w przezwyciężaniu trudności, motywacja. Rozwijają umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w życiu oraz umiejętności ich opisywania za pomocą schematów obrazowych i symboli matematycznych, aktywności twórczej i matematycznych zainteresowań. Przygotowują również do zdobycia umiejętności czytania i rozumienia tekstów matematycznych oraz do tworzenia własnych zadań. Na zajęciach uczniowie pracują różnorodnymi metodami: słownymi, obserwacyjnymi, dramą, mapami mentalnymi, działalnością praktyczną, a także z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o treści matematyczno- przyrodniczej oraz edukacyjnych stron internetowych.
Zajęcia kształtują umiejętności matematyczne i wiedzę przyrodniczą potrzebne w sytuacjach życiowych i dalszej edukacji szkolnej oraz uświadamiają uczniom, że edukacja matematyczno-przyrodnicza może być nowoczesna, przyjazna i skuteczna.