Main Menu

Tags

https://www.gov.pl/web/laboratoria
  • Światełka nie tylko na choince

    Uczestnicy koła "Kreatywny technik" rozpoczęli naukę programowania w aplikacji Spike. Dużo radości sprawiło dzieciom zbudowanie jaskiniowych aut z uwielbianych klocków Lego - dzięki Laboratoriom Przyszłości mamy ich wystarczająco dużo. Okazało się jednak, że programowanie ich oświetlenia jest równie ciekawe; wystarczyły komputery, aplikacja internetowa i odrobina kreatywności, bo każdy wymyślał własne wzory świecących lampek oraz długość ich działania.

  • Wszyscy lubią Lego, lubimy i my!

    Nasi trzecioklasiści rozpoczęli przygodę z klockami Lego, które pozyskaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci z ciekawością i zaangażowaniem budowały pojazdy według ściśle określonych instrukcji w aplikacji Spike. Pomocne i atrakcyjne okazały się tablety, które posiadamy z tego samego programu rządowego. Stworzone wspólnie auta będą w stanie przewozić konstrukcje z klocków Skrikit - mali technicy zajmą się tym na kolejnych zajęciach "Kreatywny technik".

  • Skrikit na angielskim


    Kostki lodu, śnieżynki, chmury, chmury z deszczem i długie zawijasy to wymyślone przez uczniów klasy IIIA symbole pogodowe, które wykonali podczas koła zainteresowań "Kreatywny technik" - wykorzystali oczywiście klocki konstrukcyjne Skrikit w ramach realizacji programu Laboratoria Przyszłości. Zaprojektowane i zbudowane konstrukcje posłużyły dzieciom jako pomoce dydaktyczne na lekcji języka angielskiego - to dzięki nim nauka słownictwa o pogodzie była o wiele ciekawsza.
    Klocki Skrikit - efektowne i efektywne!

  • Konstruowanie trwa

    Mali konstruktorzy z klasy IIIA budowali na kole zainteresowań z klocków konstrukcyjnych Skrikit, które nasza szkoła posiada dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Dzieci tworzyły serca, gwiazdy, a nawet roboty z ruchomymi elementami. Doskonała zabawa i nauka w jednym, polecamy!

  • Klocki w szkole? Oczywiście!

    Uczniowie IIIA rozpoczęli podczas środowego koła "Kreatywny technik" pracę z edukacyjnymi klockami SkriKit, które nasza szkoła nabyła w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Należy wspomnieć, że praca ta to czysta przyjemność - zabawa, nauka i wszechstronny rozwój w jednym.

  • SkriLab - pracownia robotyki i druku 3D


    W ramach rządowego projektu Laboratoria Przyszłości szkoła zakupiła pracownię robotyki i druku 3D SkriLab.
    SkriLab to nowoczesne materiały i pomoce dydaktyczne zgodne z podstawą programową 8 przedmiotów lekcyjnych. Jest to pakiet kompleksowych rozwiązań edukacyjnych z zakresu modelowania i druku 3D, robotyki oraz inżynierii.

  • Tydzień kodowania

    Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. W tym roku szkolnym bierzemy udział w Europejskim  Tygodniu Kodowania. Dołączyliśmy do miliona organizatorów i uczestników. Inspirujemy rozwój kodowania, myślenia obliczeniowego by rozwijać nowe pomysły i wprowadzać innowacje na przyszłość.
    W realizacji naszych wydarzeń pomaga nam sprzęt zakupiony w ramach rządowego projektu Laboratoria Przyszłości.
    Młodsi uczniowie włączyli się w akcję podczas koła zainteresowań, zgłębiając tajniki kodowania podczas pracy z Ozobotami oraz platformą internetową OzoBlockly.pl.  Poznali opcję "powtórz" i programowali jesienny spacer robotów, dołączając efekty świetlne.

  • Programowanie trwa

    Kolejna grupa uczniów poznała program OzoBlockly, a dzięki niemu możliwość zaprogramowania ozobota, wykorzystując jego dodatkowe funkcje. Na kole zainteresowań "Kreatywny technik" dzieci tworzyły własne trasy w programie internetowym, następnie wgrywały je małym robotom i sprawdzały ich odtworzenie. Okazało się, że ozoboty mogą kręcić się w kółko, poruszać się zygzakiem, a nawet świecić jak choinka lub sygnalizator świetlny. To były zajęcia pełne wrażeń!

  • Odkrywamy Ozoblockly.pl

    Uczniowie klasy IIIA poznali kolejną odsłonę programowania zaprzyjaźnionych ozobotów - rozpoczęli pracę z internetowym programem OzoBlockly. Dzieci programowały taneczne trasy  robotów, poznając ich nowe możliwości ruchowe i świetlne. Największym wyzwaniem było kalibrowanie ozobotów i wczytywanie im utworzonej przez siebie trasy. Nie zawsze wszystko się udało, ale była to prawdziwa nauka przez zabawę, która postawiła przed młodymi programistami nowe wyzwania i dostarczyła wielu pozytywnych emocji.

  • Kto by nie lubił "ozomaty"?

    "Ozomata" to oczywiście lekcja matematyki z zastosowaniem szkolnych Ozobotów. Kolejna grupa trzecioklasistów poznała nowe kody, dzięki którym roboty przechodzą na sąsiadujące linie.

    Dzieci pracowały aktywnie na kole "Kreatywny technik", programując małe roboty tak, aby wykonały określone czynności obok wyników dodawania i odejmowania sposobem pisemnym większych od 50. A skąd te sumy i różnice? Ha! Każdy obliczał sam, i to szybciutko, ponieważ karta pracy była potrzebna do zabawy z Ozobotami, a na to wszyscy czekali od rana.

  • Lektura z ozobotem

    Nasi trzecioklasiści, omawiając lekturę "Asiunia" Joanny Papuzińskiej, wykorzystali do pracy zaprzyjaźnione ozoboty, które zawitały w naszej szkole w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci najpierw stworzyły własne karty pracy, następnie na zajęciach dodatkowych "Kreatywny technik" programowały roboty tak, aby te mijając wypisanych bohaterów książki wykonywały określone działania, m.in. obroty, skręty i pauzy.

  • Rozwijamy nasze Laboratoria Przyszłości

    Laboratoria Przyszłościto inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

  • Laboratoria Przyszłości

    Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

  • Ozobotowe mnożenie

    Połączenie programowania z ozobotami i tabliczki mnożenia okazało się możliwe i ekscytujące. Uczniowie z klasy IIA kolejny raz pracowali z ozobotami - małymi robotami, które zagościły w naszej szkole w ramach programu "Laboratoria Przyszłości". Tym razem, dzieci poznały i zastosowały komendę "pauza" - każda grupa zaplanowała trasę ozobota tak, aby zatrzymał się na 3 sekundy przy działaniach, których wynik wynosi więcej, niż 15.

  • Uwaga! Ozoboty przyspieszają!

    Kolejna lekcja programowania z ozobotami za uczniami klasy IIA . Tym razem, dzieci wykorzystały kody kolorystyczne, które zmieniają prędkość ruchu robota. Komendy "bardzo wolno, wolno, normalnie, szybko i bardzo szybko" sprawiły, że programowanie trasy było dynamiczne, więc i ciekawe. Pojawiła się również dodatkowa trudność i nowa umiejętność - własnoręczne tworzenie trasy czarnej, po której ozobot przemierza świat.

  • Klocki - zabawa i nauka

    Nauka przez zabawę? Oczywiście - w każdej klasie, w każdym wieku, w Czternastce to już norma! Uczniowie naszej szkoły uczą się programowania z klocami LegoEducation, które otrzymaliśmy w ramach rządowego programu Laboratorium Przyszłości. Nauka w takiej formie sprzyja rozwojowi kompetencji kluczowych.
    Zajęcia zachęcają uczniów do badania zagadnień związanych z przedmiotami STEAM, równocześnie rozwijają ich zdolności językowe i matematyczne oraz wspierają rozwój społeczno-emocjonalny. Uczniowie współpracują ze sobą w celu znalezienia kreatywnego rozwiązania problemu i dopracowują je metodą prób i błędów.

  • Ozobot - mały, a cieszy!

    Szaleństwo ozobotowe opętało naszych drugoklasistów - co prawda, do dyspozycji w pierwszym dniu użytkowania był tylko (albo aż!) jeden ozobot, ale i tak dostarczył wielu pozytywnych emocji i sprzyjał rozwojowi kompetencji kluczowych.
    Chwalimy się, ponieważ te niesamowite roboty zawitały do naszej Czternastki w ramach rządowego programu Laboratorium Przyszłości i z pewnością często będą nam w lekcjach towarzyszyć.
    Dzieci z klasy IIA rozpoczęły przygodę z programowaniem ozobota na kole języka angielskiego.

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto Płock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top