Dzień Babci i Dziadka
Dla swoich kochanych Dziadków uczniowie klasy IIB wykonali piękne prezenty w postaci kalendarzy oraz ozdobnych, laurek kubeczka i imbryczka z niespodzianką w środku- pyszną herbatką do zaparzenia. Kochamy naszych Dziadków, dlatego z okazji Ich święta składamy najserdeczniejsza życzenia zdrowia, szczęścia i radości.
Do tych gorących życzeń dla wszystkich Babć i Dziadków przyłącza się cała społeczność szkolna!
Młodzi naukowcy
Maria Skłodowska-Curie odkryła polon i rad, nasi młodzi naukowcy wyprodukowali gaz, który „czarował” – woda nie była podgrzewana a bulgotała, krople octu tańczyły w kubeczku opadając i po chwili unosząc się ku górze, a ogień gasł pomimo iż nikt na niego nie dmuchał (nawet przez chwilę wstrzymaliśmy oddech) ani nie polewał go wodą. Jutro wyjaśni się, czy woda potrafi samodzielnie „przewędrować” z jednego słoiczka do drugiego za pomocą magicznego mostu.
SkriKitowa matematyka
Na edukacji matematycznej nasi najmłodsi uczniowie z IA ćwiczyli dodawanie przy pomocy patyczków, a na kole zainteresowań "Chcę wiedzieć więcej" skręcali cyfry przy pomocy klocków SkriKit, które zakupiliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci wykonywały też obliczenia za pomocą płytek SkriKit i rozwiązywały z klockami karty pracy. Klockowa edukacja matematyczna spodobała się każdemu.
Muzycznie i technologicznie
Uczniowie klasy IIA doświadczyli ostatnio niezwykłych technologicznych i muzycznych wrażeń. Okazuje się, że nauka, sztuka, technologia i zabawa przeplatają się wzajemnie w naszej szkole. Dzieci utrwalały znajomość nut nie tylko na papierowych kartach pracy, czy rozwiązując ćwiczenia na tablicy interaktywnej, ale też korzystając ze sprzętu pozyskanego w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
LEGO ekologicznie
Na ostatnich zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów "Mały ekolog" uczniowie klasy IB rozmawiali o środowisku wodnym i żyjących w nim zwierzętach, a także o znaczeniu wody w życiu roślin, zwierząt i człowieka. Co było najciekawsze? Budowanie zwierząt wodnych z klocków LEGO, które pozyskaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Nauka poprzez zabawę to najlepsze rozwiązanie.
Barwienie soli
Czy zastanawialiście się kiedyś:
- Co by było, gdyby ziarenko cukru było wielkości jabłka?
- Czy ziemniaki mogą smakować, jak gruszki?
- Dlaczego ssaki nie mają łusek?
- Jak zabarwić sól, aby nadal była sypka?
My już znamy odpowiedź na ostatnie pytanie. Teraz tylko nurtuje nas pytanie, czy kolory nadają soli inny smak, niż ten który znamy. Może czerwona sól jest truskawkowa, a żółta ma kwaśny posmak cytryny? Kolor zielony nadaje jej smak szpinaku? Jak myślicie?
Lekcja dynamiczna
Życie dziecka to pasmo ruchliwych wydarzeń. Biegnie do szkoły, bo budzik za późno zadzwonił. Przemierza korytarze szkolne z prędkością strusia pędziwiatra, próbując wmówić nauczycielowi, że jedynie spaceruje. W domu trasę od stołu do prezentów pod choinką pokonuje z prędkością światła. Na lekcji biega, szuka części mowy, które gdzieś się pochowały. W biegu nauka nie idzie w las – taka już natura dziecka.
W przyrodzie nic się nie marnuje
Nasi uczniowie są kreatywni i stosują zasadę, że " w przyrodzie nic się nie marnuje" :-) Z materiałów odpadowych znalezionych w domu wykonali modele biologiczne. Brawo dla klasy VIII a za modele DNA, a dla klas VA i VB za modele komórek. Super pomysły!
Strona 42 z 95