Main Menu

Tags

https://www.gov.pl/web/laboratoria
  • Ferie w szkole


    W pierwszym tygodniu ferii zimowych (13-17 lutego) odbyły się w naszej szkole zajęcia dla chętnych uczniów prowadzone przez nauczycieli SP 14. Starsi uczniowie wzięli udział w zajęciach sportowych, zaś młodsi z klas I-III w rozmaitych zajęciach pełnych dobrego humoru i zabawy, m.in. wykorzystując sprzęt pozyskany w ramach Laboratoriów Przyszłości.

  • Na diabelskim młynie

    Kolejny raz nasi trzecioklasiści zmierzyli się z budowaniem i programowaniem konstrukcji z klocków Lego. Tym razem powstał Obrotowy diabelski młyn w aplikacji Lego Education Spike. Dzieci wykorzystały kolorową matrycę świetlną i przede wszystkim mały silnik z wbudowanym czujnikiem obrotów. Programowaniu karuzeli  towarzyszyła rozmowa o bezpieczeństwie na placu zabaw.

  • Niech żyje bal!

    Poniedziałki często nie są lubiane, ale jak tu nie lubić poniedziałku, w którym organizowany jest bal karnawałowy? Nie da się!

    Uczniowie klas I-IV bawili się przy dźwiękach muzyki, a DJ-ami i wodzirejami byli koledzy i koleżanki z klas starszych - dziękujemy za profesjonalizm i grupowe tańce. Dużą popularnością cieszyła się "otwarta fotobudka", gdzie ochotnicy pozowali do zdjęć pamiątkowych z ciekawymi hasłami. Karnawałowe pląsy połączone zostały ze zbliżającymi się Walentynkami, więc uczestnicy imprezy mogli również przygotować z pomocą SU piękne kartki walentynkowe, które zostaną rozdane 9 i 10 lutego w ramach szkolnej poczty walentynkowej.

  • DZIEŃ OTWARTY W NASZEJ SZKOLE

    2 lutego w naszej szkole odbył się Dzień Otwarty dla Rodziców i Uczniów przyszłorocznych klas pierwszych. Spotkanie rozpoczęła pani Dyrektor Agnieszka Zalech, serdecznie witając dzieci i ich bliskich w murach szkoły. Mali kandydaci na uczniów naszej szkoły tuż przy wejściu otrzymali bilet wstępu do szkoły, kolorową zakładkę do książki oraz słodki upominek. Następnie sześciolatki w grupach udały się na zwiedzanie szkoły, podczas którego mogły zajrzeć do różnych sal lekcyjnych, gdzie czekali na nich nauczyciele i uczniowie.

  • Przyjemne z pożytecznym


    28 stycznia obchodzony był Międzynarodowy Dzień LEGO. Święto powstało na cześć złożenia patentu na klocki LEGO w 1958 roku i nie umknęło naszym uczniom. Dzieci połączyły przyjemne z pożytecznym i wykorzystały klocki podczas edukacji matematycznej, na której poznały Ludzika Lego - nadały mu imię Romek.

  • Aktywne lekcje o ludzkim ciele

    Nasi trzecioklasiści w aktywny sposób poznawali ostatnio budowę ludzkiego ciała. Wykorzystali m.in. gogle VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości, dzięki którym oglądali poszczególne narządy w 3D, a to wszystkich bardzo zaciekawiło.

  • Czy można wyczuć kolor?



    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" kolejny raz zmierzyli się z klockami LEGO Education Essential zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzięki instrukcji w aplikacji SPIKE dzieci zbudowały "Zwierzęcy alarm", omawiając jednocześnie zagadnienia z edukacji przyrodniczej o zwierzętach leśnych.
    Nowością technologiczną był czujnik koloru, który odpowiednio zaprogramowany zapalał światełka na matrycy świetlnej. Jak widać, nauka programowania może być ciekawa i przyjemna, nie tylko pożyteczna.

  • Pies przyjacielem człowieka

    Uczniowie IIA na ostatnich lekcjach rozmawiali o opiece nad zwierzętami, zwłaszcza psami. Dzieci poznały różne rasy psów i ich domy, następnie stworzyły ilustracje na edukacji plastycznej i informatycznej. Dopełnieniem były zajęcia rozwijające "Twórcze myślenie", na których dzieci budowały pieski i domki z klocków edukacyjnych SkriKit zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

  • My dream house

    W ramach innowacji językowej Euroklasa Junior w klasie IIA wykorzystano sprzęt Laboratoriów Przyszłości. Na pierwszych zajęciach uczniowie w grupach budowali domy marzeń (My dream house) z wykorzystaniem zestawów Lego Education Spike Essential. Na kolejnej lekcji pracowali z użyciem Gogli VR - dzieci dokładnie obserwowały domy z różnych części świata (Chiny, Japonia, Turcja, Norwegia).

  • Gogle VR na kole zainteresowań


    Podczas jednych z zajęć w ramach koła "Matematyczne Bajanie" uczniowie klasy IIIB mieli okazję wejść w rzeczywistość rozszerzoną, dzięki Goglom VR zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a tam bryły "zawładnęły" przestrzenią klasową. Próby złapania chociaż jednej z brył spełzły na niczym, ale frajda była nieziemska.

  • Skrikitowe lekcje pierwszaków

    Nasi najmłodsi uczniowie zaprzyjaźniają się z klockami SkriKit, które pozyskaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci z IA poznały literę "Ł, więc wyklejały jej kształt plasteliną i kolorowały słowa na literkę "Ł", zaś na kole "Chcę wiedzieć więcej" składały literkę "Ł" z klocków, które w doskonałej zabawie pozwoliły utrwalić kształt nowej litery. SkriKit okazały się też dobrą zabawą i cenną pomocą na edukacji matematycznej w klasie IB - to dzięki klockom dodawanie było łatwe i przyjemne.

  • SkriKitowa matematyka


    Na edukacji matematycznej nasi najmłodsi uczniowie z IA ćwiczyli dodawanie przy pomocy patyczków, a na kole zainteresowań "Chcę wiedzieć więcej" skręcali cyfry przy pomocy klocków SkriKit, które zakupiliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci wykonywały też obliczenia za pomocą płytek SkriKit i rozwiązywały z klockami karty pracy. Klockowa edukacja matematyczna spodobała się każdemu.

  • Muzycznie i technologicznie


    Uczniowie klasy IIA doświadczyli ostatnio niezwykłych technologicznych i muzycznych wrażeń. Okazuje się, że nauka, sztuka, technologia i zabawa przeplatają się wzajemnie w naszej szkole. Dzieci utrwalały znajomość nut nie tylko na papierowych kartach pracy, czy rozwiązując ćwiczenia na tablicy interaktywnej, ale też korzystając ze sprzętu pozyskanego w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

  • LEGO ekologicznie


    Na ostatnich zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów "Mały ekolog" uczniowie klasy IB rozmawiali o środowisku wodnym i żyjących w nim zwierzętach, a także o znaczeniu wody w życiu roślin, zwierząt i człowieka. Co było najciekawsze? Budowanie zwierząt wodnych z klocków LEGO, które pozyskaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Nauka poprzez zabawę to najlepsze rozwiązanie.

  • Gwiaździsta noc - niezwykła lekcja języka polskiego

    W dniu 4.01.2023 r. odbyła się w klasie 5a niezwykła lekcja języka polskiego  na temat: Opisujemy wieczorne niebo na obrazie van Gogha "Gwiaździsta noc" z użyciem gogli VR. Uczniowie opracowali opis dzieła malarskiego oraz poznali okoliczności jego powstania. Dzięki goglom mogli obserwować planety i gwiazdy w przestrzeni kosmicznej. Wrażenia były bezcenne!

  • Światełka nie tylko na choince

    Uczestnicy koła "Kreatywny technik" rozpoczęli naukę programowania w aplikacji Spike. Dużo radości sprawiło dzieciom zbudowanie jaskiniowych aut z uwielbianych klocków Lego - dzięki Laboratoriom Przyszłości mamy ich wystarczająco dużo. Okazało się jednak, że programowanie ich oświetlenia jest równie ciekawe; wystarczyły komputery, aplikacja internetowa i odrobina kreatywności, bo każdy wymyślał własne wzory świecących lampek oraz długość ich działania.

  • Wszyscy lubią Lego, lubimy i my!

    Nasi trzecioklasiści rozpoczęli przygodę z klockami Lego, które pozyskaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci z ciekawością i zaangażowaniem budowały pojazdy według ściśle określonych instrukcji w aplikacji Spike. Pomocne i atrakcyjne okazały się tablety, które posiadamy z tego samego programu rządowego. Stworzone wspólnie auta będą w stanie przewozić konstrukcje z klocków Skrikit - mali technicy zajmą się tym na kolejnych zajęciach "Kreatywny technik".

  • Skrikit na angielskim


    Kostki lodu, śnieżynki, chmury, chmury z deszczem i długie zawijasy to wymyślone przez uczniów klasy IIIA symbole pogodowe, które wykonali podczas koła zainteresowań "Kreatywny technik" - wykorzystali oczywiście klocki konstrukcyjne Skrikit w ramach realizacji programu Laboratoria Przyszłości. Zaprojektowane i zbudowane konstrukcje posłużyły dzieciom jako pomoce dydaktyczne na lekcji języka angielskiego - to dzięki nim nauka słownictwa o pogodzie była o wiele ciekawsza.
    Klocki Skrikit - efektowne i efektywne!

  • Konstruowanie trwa

    Mali konstruktorzy z klasy IIIA budowali na kole zainteresowań z klocków konstrukcyjnych Skrikit, które nasza szkoła posiada dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Dzieci tworzyły serca, gwiazdy, a nawet roboty z ruchomymi elementami. Doskonała zabawa i nauka w jednym, polecamy!

  • Klocki w szkole? Oczywiście!

    Uczniowie IIIA rozpoczęli podczas środowego koła "Kreatywny technik" pracę z edukacyjnymi klockami SkriKit, które nasza szkoła nabyła w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Należy wspomnieć, że praca ta to czysta przyjemność - zabawa, nauka i wszechstronny rozwój w jednym.

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto Płock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top