Main Menu

Tags

https://www.gov.pl/web/laboratoria
  • Dodawanie i odejmowanie kontra klocki SkriKit


    Klasa IIa utrwalała dodawanie i odejmowanie korzystając z klocków SkriKit uzyskanych z programu Laboratoria Przyszłości. W jednym z ćwiczeń uczniowie musieli tak dopasować klocki, aby liczba dziurek idealnie wskazywała składniki i sumę. Dodatkowym zadaniem było samodzielnie stworzenie działań dodawania i odejmowania. Należało tak dopasować klocki, aby liczby w przykładach jak i wyniki pasowały do ilości klockowych otworów.

  • SkriKitowa literomania

    Na kole zainteresowań "Kreatywny technik" dzieci łączyły w płaszczyźnie nieruchomymi śrubkami klocki SkriKit zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości - utrwaliły w ten sposób poznane na edukacji polonistycznej litery, z których układały różne sylaby i wyrazy. Ćwiczenie manualne - idealne!

  • SprzÄ…tamy Dla Polski

    Takie wydarzenia są bardzo potrzebne, a młodzi ludzie coraz bardziej zdają sobie sprawę z problemu związanego z zaśmiecaniem środowiska. Popieramy! Aktywnie działamy! Porządkowaliśmy plażę w Płocku, która jest miejscem idealnym na popołudniowy relaks. Odbywają się tu liczne imprezy, koncerty i inne wydarzenia, ale ma to swoja cenę  - odpady … Jako SP 14 w Płocku inicjujemy działania, dzięki którym zmniejszymy negatywny wpływ człowieka na środowisko. Oto klasa VII a w akcji.
    Zdjęcia wykonano przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".

  • SkruKitowe M

    Pierwszoklasiści poznają alfabet na różne sposoby - na początku października utrwalali kształt litery M, wykorzystując konstrukcyjne klocki SkriKit zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci najpierw ulepiły jesienne jeżyki, następnie zbudowały im trasy do pokonania, a wszystkie w kształcie litery M.  Dla małych jeżyków były to wręcz SkriKitowe autostrady.

  • Wspomnienie wakacji


    Wakacje już dawno za nami, lecz my postanowiliśmy powspominać ten beztroski czas. Pomogły nam w tym skarby znalezione podczas wakacyjnych podróży. Wykorzystując szkolny aparat fotograficzny zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłościzatrzymaliśmy czas, a tym samym utrwaliliśmy nasze wspomnienia. Niektórym z nas udało się uchwycić nie tylko piękno skarbów ale i rówieśników. Podczas fotograficznego szaleństwa okazało się, że poznawana w tym dniu litera "A" wcale nie jest taka straszna, czy też nudna. Śmiało możemy powiedzieć, że jest ciekawa. Zapewniła nam bardzo fascynującą szkolną przygodę.

  • Zabawy z jÄ™zykiem angielskim

    Na zajęciach rozwijających uzdolnienia i zainteresowania "Zabawy z językiem angielskim" uczniowie klasy II B mieli okazję wypróbować google VR zakupione ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. W wirtualnym lesie ćwiczyliśmy liczenie, podziwiając drzewa w jesiennych barwach. Jakże przyjemnie było na chwilę się przenieść na łono przyrody.

  • Matematyka w terenie


    Póki ciepło i słonecznie, przenosimy lekcje na łono natury! Pierwszoklasiści połączyli w ten sposób przyjemne z pożytecznym i odbyli lekcję edukacji matematyczno-przyrodniczej na świeżym powietrzu. Wykorzystując dary natury ćwiczyli przeliczanie i porównywanie znalezionych skarbów. Biegali, szukali i dyskutowali w parach, kto ma większe okazy a kto mniejsze, kto zaś ma ich więcej a kto mniej, a może tyle samo?

  • SkriKitowe wyzwanie

    Nasi najmłodsi uczniowie rozpoczęli  przygodę z konstrukcyjnymi klockami SkriKit, które szkoła pozyskała w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Na kole zainteresowań "Kreatywny technik" dzieci uczyły się łączenia płytek za pomocą różnego typu śrubek i mocowania nakrętek przy użyciu specjalnych śrubokrętów oraz rozkręcania zbudowanych według własnego pomysłu konstrukcji. Małe elementy były czasem kłopotliwe, ale okazało się, że nasze pierwszaki lubią wyzwania, a temu skrikitowemu sprostali znakomicie!

  • "Wieczór w szkole" dla klas 1-3

    Integracyjny "Wieczór w szkole" zorganizowaliśmy w piątek 15 września dla wszystkich chętnych dzieci z klas I-III i bardzo się cieszymy, że na wspólną niecodzienną zabawę przybyło tak wielu naszych najmłodszych uczniów. Dobry humor i niespożyta energia towarzyszyły uczestnikom od godziny 18.00 do 22.00, a byli i tacy, którzy chętnie zostaliby do rana! Wieczór upłynął pod hasłem Międzynarodowego Dnia Kropki i odkrywania własnych talentów.

  • Åšwietlicowe drukowanie

    Podczas piątkowych zajęć opiekuńczo-wychowawczych dzieci opuściły świetlicę szkolną i powędrowały do sali informatycznej na spotkanie z drukarką 3D. Wybór elementu padł na gwizdek dwutonowy. Mali obserwatorzy śledzili proces wydruku przez ponad dwie godziny, oczywiście bawiąc się w między czasie i chrupiąc drugie śniadanie.

  • Wirtualne zdjÄ™cia i filmy

    Członkowie koła "Kreatywny technik" od podstaw uczyli się używania Gogli VR, a na koniec zajęć samodzielnie je poukładali i podłączyli do ładowania. Okazało się, że kompleksowa obsługa sprzętu wymaga sporej precyzji. Stosowanie okularów 3D dostarczyło dzieciom wielu pozytywnych doznań. Ciekawość obrazów w trójwymiarze została całkowicie zaspokojona, a podziwiać mogli zarówno antyczne naczynia, jak i różne cząsteczki węgla, co wywołało duże zaskoczenie. Najbardziej oczekiwanym momentem był film z dźwiękiem prezentujący karnawał w Rio de Janeiro - niektórych nagranie zachęciło nawet do tanecznych wygibasów, choć dla bezpieczeństwa, tylko na siedząco.

  • Kwietniowe zbliżenia

    Uczestnicy koła "Kreatywny technik" cały czas uczą się obsługi sprzętu pozyskanego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Ostatnio posługują się aparatem fotograficznym z całym oprzyrządowaniem, a na dowód nauki przez zabawę i praktykę wracamy pamięcią do wielkanocnych kompozycji z własnoręcznie wykonanych pisanek i gniazd eko z plastikowych nakrętek. Dzieci poznały na zajęciach m.in. funkcję zbliżeń, funkcję zoom i najwyraźniej przypadła im do gustu, bo wykonane zdjęcia są doskonałej jakości. Niedługo nasi trzecioklasiści będą profesjonalnymi fotografami?

  • Architekci - projektanci....

    Na ostatniej lekcji języka niemieckiego klasa 8a "zwiedzała" Berlin.  Obejrzała filmik krajoznawczy i poznała najważniejsze symbole i zabytki stolicy Niemiec. Druga część lekcji to była zabawa w architektów-budowniczych. Uczniowie w grupach wybrali jeden z zabytków Berlina, a następnie korzystając z klocków SKRIKIT, otrzymanych z "Laboratoriów przyszłości", zbudowali wylosowaną przez siebie budowlę. Wszyscy sprawnie poradzili sobie z pomysłem i jego wykonaniem. Może są wśród nich przyszli architekci.

  • Lekcja angielskiego z goglami VR

    Dnia 9 maja klasa VIII A ćwiczyła stosowanie czasowników modalnych w goglach VR zakupionych w ramach Programu Laboratoria Przyszlości. Odwiedziliśmy odległe zakątki naszej planety, odpoczywając chwilkę od papierowego podręcznika:)

  • Warsztat fotografa


    Zdjęcia robi obecnie każdy i wszędzie, ale zazwyczaj telefonem komórkowym. Praca z prawdziwym aparatem fotograficznym to dopiero przygoda... i niezastąpiona jakość zdjęć.
    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" zapoznali się dokładnie z kolejnym sprzętem zakupionym w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Tym razem, był to właśnie aparat fotograficzny z całym oprzyrządowaniem. Dzieci uczyły się prawidłowej i bezpiecznej obsługi sprzętu, w tym włączania i wyłączania aparatu, wybierania właściwej opcji zdjęcia oraz zdejmowania osłonki i zabezpieczania obiektywu.

  • Uwaga! Tu siÄ™ nagrywa!

    Nasi trzecioklasiści poznali kolejne możliwości pracy z Zestawem Klocków LEGO Spike Essential i aplikacją SPIKE LEGO Education - przetestowali funkcję nagrywania. Cóż to była za frajda, gdy po skonstruowaniu dowolnie wybranego robota, można było go zaprogramować z osobiście wymyślonymi i nagranymi dźwiękami! Fantazja dzieci poniosła - śmiechu było co niemiara.

    Podczas koła zainteresowań wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

  • Mamy wÅ‚asnÄ… skoczniÄ™ narciarskÄ…

    Piękna zima tej wiosny, prawda? Kwiecień-plecień... zatem uczestnicy koła "Kreatywny technik" z czystym sumieniem i wiosenną radością przedstawiają niektóre swoje prace związane ze sportami zimowymi, które zaprojektowali w programie do modelowania Playground 3D. Jeden z trójwymiarowych projektów został wydrukowany, a jego dumnym autorem jest Eryk z IIIA - to skocznia narciarska według własnego pomysłu.

    Podczas zajęć wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

  • Z litrami za pan brat

    Litr, pół litra i ćwierć to już nie tajemnica - nasi uczniowie utrwalili miary pojemności w ćwiczeniach online na tabletach oraz rozwiązali w grupach "pogniecione" zadania i zagadki matematyczne. Czy obeszło się bez lania wody? Oczywiście, że nie, choć to jeszcze nie lany poniedziałek! Zanim dzieci rozpoczęły interaktywne zadania, przelewały wodę z litrowej butelki do dwóch półlitrowych, a z nich do ćwierćlitrowych kubeczków. Żadna kropla się nie zmarnowała!

  • Podróż w kosmos

    Nasi trzecioklasiści, kontynuując kosmiczną tematykę lekcji, sami stali się zdobywcami kosmosu. Dzięki Goglom VR zakupionym w ramach Laboratoriów Przyszłości zwiedzili wszechświat - przelecieli przez odległe jego zakątki i oczywiście Układ Słoneczny. Najbardziej zachwyciła ich płonąca powierzchnia Słońca. Obserwowali też Czerwoną Planetę, czyli Mars, a właściwie Bazę Mars One - wielu wirtualnych podróżników zastanawiało się, jak wyglądałoby życie astronauty podczas załogowej misji na Marsa.

  • Tworzymy modele 3D

    Rozmawiając o zdrowiu oraz poznając organy wewnętrzne i ich funkcje, nasi trzecioklasiści poznali również możliwości autorskiego oprogramowania Skriware służącego do modelowania przestrzennego, czyli 3D Playground. Projektowanie płuc i bakterii było nie lada wyzwaniem, ale patrząc na efekty pracy - mali programiści dali radę!

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto PÅ‚ock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top