Main Menu

Tags

https://www.gov.pl/web/laboratoria
  • Nagrywać każdy może...

    Okazało się, że z klockami Lego Education Spike i aplikacją Spike jest o wiele więcej edukacyjnej zabawy, niż mogłoby się wydawać. Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" doskonale znają już instrukcje budowania i ćwiczenia z kodowania dostępne w aplikacji, świetnie radzą sobie też z modyfikacją ułożonych konstrukcji oraz programowaniem ruchów swoich robotów lego. Ostatnio nauczyli się również wykorzystywaćwłasne dźwiękipodczas programowania. Skąd te dźwięki? Sami je nagrali! Tak rozśpiewanych i wesołych zajęć jeszcze nie było...

  • "Zaczarowana zagroda" SkriKit


    Uczniowie z klasy IIa zamienili się w architektów. Lektura "Zaczarowana zagroda" stała się inspiracją do tworzenia i wykorzystania klocków SkriKit z programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci stworzyły z wytłaczanek stado pingwinków. Wśród nich pojawił się również główny bohater - pingwinek Elegancik. Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy i stworzyli własne "zaczarowane zagrody" dla swoich ptaków nielotów. Niektóre pingwinki nadal próbowały tajnym sposobem uciec z zagrody. Każda zagroda była inna i za razem wyjątkowa.

  • H jak huśtawka

    Mali technicy z klasy Ia poznali niedawno literę H - H jak huśtawka, więc dla utrwalenia ortografii zbudowali dwa różne modele huśtawek z klocków Lego Education Spike   zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz tworzyli "huśtawkowe" historie. Współpracowali programując obroty do przodu i do tyłu oraz w lewo i w prawo, planując przerwy oraz ilość i prędkość obrotów. Huśtawkowe konstruowanie było też dobrą okazją do rozmowy o bezpieczeństwie na placu zabaw.

  • Lego konstrukcje

    Zabawa i nauka w jednym - to lubimy najbardziej! Uczniowie Ia rozpoczęli na kole zainteresowań przygodę z klockami Lego Spike Education zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci zapoznały się z zestawem i zasadami użytkowania i przystąpiły do konstruowania wybranych modeli według dostępnych instrukcji. Jaskiniowe auto biło rekordy popularności. Oprócz budowania, nasi mali technicy spróbowali też sił w programowaniu swoich maszyn - ależ to były emocjonujące zajęcia!

  • W goglach przez świat

    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" kolejny raz obserwowali świat za pomocą gogli VRzakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Tym razem, poznali i wykorzystali nową funkcję wirtualnych okularów - skanowanie kodów QR. Dzięki temu zwiedzili Polskę i wiele innych krajów, podziwiając i omawiając sztukę uliczną (w tym graffiti) i cuda architektury - mosty.

  • Biologiczny zawrót głowy

    Ostatnie tygodnie obfitowały w szereg wydarzeń o charakterze przyrodniczo – biologicznym. Klasa 4a i 6a uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych w płockim Ogrodzie Zoologicznym pn. Zwierzęce kreacje. Dotknąć jeża, jaszczurki, gigantycznego ślimaka czy węża – bezcenne! Poznać ich pokrycie ciała – ciekawe! Uczniowie klas 5a i 5s wykonali samodzielnie wspaniałe modele komórek (roślinnych, zwierzęcych czy bakteryjnych).

  • Laboratoria Przyszłości na zajęciach bibliotecznych

    W piątkowy poranek 1 grudnia 2023 roku uczniowie klasy VA  mieli okazję dowiedzieć się jakie są zgubne skutki używania Internetu. Uczestnicy zajęć  poznali sposoby spędzania wolnego czasu poza siecią.
    Uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych w Bibliotece dla dzieci im. Wandy Chotomskiej, ale także próbowali sił w roli fotografa. Aparat, zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, sprawdził się znakomicie.  

  • Podróż w nieznane

    Dzięki okularom VR zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości dzieci z Ia odbyły podróż w niezwykłe zakamarki naszej planety i przestrzeni kosmicznej. Na początku zapoznały się z dostępnym sprzętem i nauczyły się jego podstawowej obsługi, następnie w praktyce sprawdziły możliwości gogli 3D. W trójwymiarze oglądały Układ Słoneczny, lasy jesienią w różnych częściach świata, a nawet antyczne piramidy. Wirtualna wycieczka do tak odległych miejsc w czasie i przestrzeni oraz efekt 360o dostarczyły wielu wrażeń. Świat był na wyciągnięcie ręki!

  • Laboratoria Przyszłości w projekcie "Młodzi, zdolni z pasją"

    Dnia 21 listopada uczniowie klasy IV A i III A odwiedzili egzotyczne miejsca takie jak bazar w Jordanii czy w Wietnamie. Można się było porozglądać dookoła, zajrzeć co mają w koszach uliczni sprzedawcy. Uczniowie dojrzeli nawet imbir i czosnek. A to wszystko dzięki goglom VR, które nasza szkoła dostała dzięki ministerialnemu programowi. To była dobra zabawa i jednocześnie nauka!

  • Dodawanie i odejmowanie kontra klocki Skrikit



    Klasa IIa utrwalała dodawanie i odejmowanie korzystając z klocków Skrikit uzyskanych z Laboratoria Przyszłości. W jednym z ćwiczeń uczniowie musieli tak dopasować klocki, aby liczba dziurek idealnie wskazywała składniki i sumę. Dodatkowym zadaniem było samodzielnie stworzenie działań dodawania i odejmowania. Należało tak dopasować klocki, aby liczby w przykładach jak i wyniki pasowały do ilości klockowych otworów.

  • SkriKitowe zoo

    Po październikowej wyprawie do łódzkiego zoo, uczestnicy koła Kreatywny technik zapragnęli stworzyć swoje własne - SkriKitowe zoo. Jak wymyślili, tak zrobili! Wykorzystali konstrukcyjne klocki edukacyjne zakupione przez naszą szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłościi zbudowali według własnych pomysłów zwierzęta w trójwymiarze. Zastosowali w tym celu specjalne łączniki - nie było łatwo, ale za to zabawnie i kreatywnie.

  • Warsztaty w Klubie Osiedlowym Dworcowa


    Tuż przed Narodowym Świętem Niepodległości IIa przypominała sobie polskie symbole narodowe. W czasie warsztatów rozwiązywaliśmy krzyżówkę, tworzyliśmy flagę Polski, przygotowywaliśmy kotyliony oraz utrwalaliśmy hymn, śpiewając "Mazurka Dąbrowskiego".
    Fotorelację stworzono za pomocą aparatu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

  • Code Week 2023

    W tym roku nasza szkoła przyłączyła się aktywnie do inicjatywy # Code Week.  Do nauki kodowania i programowania wykorzystaliśmy wersję edukacyjną gry Minecraft rekomendowną przez Ministerstwo Edukacji i  Nauki  w ramach programu  Laboratoria Przyszłości. Minecraft  Education Edition to platforma oparta na grze, która inspiruje do kreatywnej, inkluzywnej nauki poprzez zabawę. Uczniowie odkrywali  światy zbudowane z bloków i poznawali  nowe sposoby podchodzenia do zagadnień i rozwiązywania problemów. Mogli też odkrywać lub budować razem z innymi w otwartych światach.

  • Taka historia...

    Klasy 6a i 6b podczas lekcji historii odwiedziły za pomocą gogli VR prekolumbijskie miasta, a klasa 5s spacerowała po ateńskiej agorze.Emocji było co niemiara, kiedy mogliśmy przenieść się w czasie.

  • Zatrzymane w kadrze

    Takie ciche, ciche święto…zatrzymane w kadrze

    Początek listopada to tradycyjnie czas refleksji, myśli biegną do naszych bliskich zmarłych, odwiedzamy cmentarze, zapalamy znicze.

    Uczestnicy Szkolnego Koła Wolontariatu odwiedzili w tych dniach dwa płockie cmentarze. Celem tej wizyty było nie tylko odkrywanie atmosfery zadumy nad życiem i przemijaniem, ale także oddanie hołdu bohaterom walk o wolność naszej Ojczyzny. Był to także czas odkrywania pięknej jesiennej przyrody naszych wspaniałych nekropolii, a także polskiej historii, architektury i kultury.

  • D jak dinozaur

    Nasi pierwszoklasiści kontynuują przygodę z konstrukcyjnymi klockami SkriKit zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci stosowały na kole zainteresowań śrubki do mocowania elementów ruchomych i przestrzennych, dzięki czemu zbudowały trójwymiarowe figury. Jako że poznali niedawno głoskę D, dinozaury okazały się doskonałym pomysłem - tworzenie sprawiło małym konstruktorom dużo radości i satysfakcji. Dinozaury zamieszkały na krótko na klasowym parapecie, patrząc z apetytem na doniczkowe kwiatki.

  • Europejski Tydzień Kodowania

    Trwa Europejski Tydzień Kodowania.

    W tym tygodniu do akcji aktywnie włączyła sięświetlica szkolna. Uczniowie wykorzystując wirtualne tablice programowali trasę symulatora ozobota.

    #LaboratoriaPrzyszłości#SP14Płock#klocki#SkriKit#LaboratoriaPrzyszłościSP14Płock#CentrumGovTech#MEiN#edukacja#technologie#nauka

  • Dodawanie i odejmowanie kontra klocki SkriKit


    Klasa IIa utrwalała dodawanie i odejmowanie korzystając z klocków SkriKit uzyskanych z programu Laboratoria Przyszłości. W jednym z ćwiczeń uczniowie musieli tak dopasować klocki, aby liczba dziurek idealnie wskazywała składniki i sumę. Dodatkowym zadaniem było samodzielnie stworzenie działań dodawania i odejmowania. Należało tak dopasować klocki, aby liczby w przykładach jak i wyniki pasowały do ilości klockowych otworów.

  • SkriKitowa literomania

    Na kole zainteresowań "Kreatywny technik" dzieci łączyły w płaszczyźnie nieruchomymi śrubkami klocki SkriKit zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości - utrwaliły w ten sposób poznane na edukacji polonistycznej litery, z których układały różne sylaby i wyrazy. Ćwiczenie manualne - idealne!

  • Sprzątamy Dla Polski

    Takie wydarzenia są bardzo potrzebne, a młodzi ludzie coraz bardziej zdają sobie sprawę z problemu związanego z zaśmiecaniem środowiska. Popieramy! Aktywnie działamy! Porządkowaliśmy plażę w Płocku, która jest miejscem idealnym na popołudniowy relaks. Odbywają się tu liczne imprezy, koncerty i inne wydarzenia, ale ma to swoja cenę  - odpady … Jako SP 14 w Płocku inicjujemy działania, dzięki którym zmniejszymy negatywny wpływ człowieka na środowisko. Oto klasa VII a w akcji.
    Zdjęcia wykonano przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto Płock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top