Main Menu

Tags

https://www.gov.pl/web/laboratoria
  • Kwietniowe zbliżenia

    Uczestnicy koła "Kreatywny technik" cały czas uczą się obsługi sprzętu pozyskanego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Ostatnio posługują się aparatem fotograficznym z całym oprzyrządowaniem, a na dowód nauki przez zabawę i praktykę wracamy pamięcią do wielkanocnych kompozycji z własnoręcznie wykonanych pisanek i gniazd eko z plastikowych nakrętek. Dzieci poznały na zajęciach m.in. funkcję zbliżeń, funkcję zoom i najwyraźniej przypadła im do gustu, bo wykonane zdjęcia są doskonałej jakości. Niedługo nasi trzecioklasiści będą profesjonalnymi fotografami?

  • Architekci - projektanci....

    Na ostatniej lekcji języka niemieckiego klasa 8a "zwiedzała" Berlin.  Obejrzała filmik krajoznawczy i poznała najważniejsze symbole i zabytki stolicy Niemiec. Druga część lekcji to była zabawa w architektów-budowniczych. Uczniowie w grupach wybrali jeden z zabytków Berlina, a następnie korzystając z klocków SKRIKIT, otrzymanych z "Laboratoriów przyszłości", zbudowali wylosowaną przez siebie budowlę. Wszyscy sprawnie poradzili sobie z pomysłem i jego wykonaniem. Może są wśród nich przyszli architekci.

  • Lekcja angielskiego z goglami VR

    Dnia 9 maja klasa VIII A ćwiczyła stosowanie czasowników modalnych w goglach VR zakupionych w ramach Programu Laboratoria Przyszlości. Odwiedziliśmy odległe zakątki naszej planety, odpoczywając chwilkę od papierowego podręcznika:)

  • Warsztat fotografa


    Zdjęcia robi obecnie każdy i wszędzie, ale zazwyczaj telefonem komórkowym. Praca z prawdziwym aparatem fotograficznym to dopiero przygoda... i niezastąpiona jakość zdjęć.
    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" zapoznali się dokładnie z kolejnym sprzętem zakupionym w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Tym razem, był to właśnie aparat fotograficzny z całym oprzyrządowaniem. Dzieci uczyły się prawidłowej i bezpiecznej obsługi sprzętu, w tym włączania i wyłączania aparatu, wybierania właściwej opcji zdjęcia oraz zdejmowania osłonki i zabezpieczania obiektywu.

  • Uwaga! Tu się nagrywa!

    Nasi trzecioklasiści poznali kolejne możliwości pracy z Zestawem Klocków LEGO Spike Essential i aplikacją SPIKE LEGO Education - przetestowali funkcję nagrywania. Cóż to była za frajda, gdy po skonstruowaniu dowolnie wybranego robota, można było go zaprogramować z osobiście wymyślonymi i nagranymi dźwiękami! Fantazja dzieci poniosła - śmiechu było co niemiara.

    Podczas koła zainteresowań wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

  • Mamy własną skocznię narciarską

    Piękna zima tej wiosny, prawda? Kwiecień-plecień... zatem uczestnicy koła "Kreatywny technik" z czystym sumieniem i wiosenną radością przedstawiają niektóre swoje prace związane ze sportami zimowymi, które zaprojektowali w programie do modelowania Playground 3D. Jeden z trójwymiarowych projektów został wydrukowany, a jego dumnym autorem jest Eryk z IIIA - to skocznia narciarska według własnego pomysłu.

    Podczas zajęć wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

  • Z litrami za pan brat

    Litr, pół litra i ćwierć to już nie tajemnica - nasi uczniowie utrwalili miary pojemności w ćwiczeniach online na tabletach oraz rozwiązali w grupach "pogniecione" zadania i zagadki matematyczne. Czy obeszło się bez lania wody? Oczywiście, że nie, choć to jeszcze nie lany poniedziałek! Zanim dzieci rozpoczęły interaktywne zadania, przelewały wodę z litrowej butelki do dwóch półlitrowych, a z nich do ćwierćlitrowych kubeczków. Żadna kropla się nie zmarnowała!

  • Podróż w kosmos

    Nasi trzecioklasiści, kontynuując kosmiczną tematykę lekcji, sami stali się zdobywcami kosmosu. Dzięki Goglom VR zakupionym w ramach Laboratoriów Przyszłości zwiedzili wszechświat - przelecieli przez odległe jego zakątki i oczywiście Układ Słoneczny. Najbardziej zachwyciła ich płonąca powierzchnia Słońca. Obserwowali też Czerwoną Planetę, czyli Mars, a właściwie Bazę Mars One - wielu wirtualnych podróżników zastanawiało się, jak wyglądałoby życie astronauty podczas załogowej misji na Marsa.

  • Tworzymy modele 3D

    Rozmawiając o zdrowiu oraz poznając organy wewnętrzne i ich funkcje, nasi trzecioklasiści poznali również możliwości autorskiego oprogramowania Skriware służącego do modelowania przestrzennego, czyli 3D Playground. Projektowanie płuc i bakterii było nie lada wyzwaniem, ale patrząc na efekty pracy - mali programiści dali radę!

  • Ferie w szkole


    W pierwszym tygodniu ferii zimowych (13-17 lutego) odbyły się w naszej szkole zajęcia dla chętnych uczniów prowadzone przez nauczycieli SP 14. Starsi uczniowie wzięli udział w zajęciach sportowych, zaś młodsi z klas I-III w rozmaitych zajęciach pełnych dobrego humoru i zabawy, m.in. wykorzystując sprzęt pozyskany w ramach Laboratoriów Przyszłości.

  • Na diabelskim młynie

    Kolejny raz nasi trzecioklasiści zmierzyli się z budowaniem i programowaniem konstrukcji z klocków Lego. Tym razem powstał Obrotowy diabelski młyn w aplikacji Lego Education Spike. Dzieci wykorzystały kolorową matrycę świetlną i przede wszystkim mały silnik z wbudowanym czujnikiem obrotów. Programowaniu karuzeli  towarzyszyła rozmowa o bezpieczeństwie na placu zabaw.

  • Niech żyje bal!

    Poniedziałki często nie są lubiane, ale jak tu nie lubić poniedziałku, w którym organizowany jest bal karnawałowy? Nie da się!

    Uczniowie klas I-IV bawili się przy dźwiękach muzyki, a DJ-ami i wodzirejami byli koledzy i koleżanki z klas starszych - dziękujemy za profesjonalizm i grupowe tańce. Dużą popularnością cieszyła się "otwarta fotobudka", gdzie ochotnicy pozowali do zdjęć pamiątkowych z ciekawymi hasłami. Karnawałowe pląsy połączone zostały ze zbliżającymi się Walentynkami, więc uczestnicy imprezy mogli również przygotować z pomocą SU piękne kartki walentynkowe, które zostaną rozdane 9 i 10 lutego w ramach szkolnej poczty walentynkowej.

  • DZIEŃ OTWARTY W NASZEJ SZKOLE

    2 lutego w naszej szkole odbył się Dzień Otwarty dla Rodziców i Uczniów przyszłorocznych klas pierwszych. Spotkanie rozpoczęła pani Dyrektor Agnieszka Zalech, serdecznie witając dzieci i ich bliskich w murach szkoły. Mali kandydaci na uczniów naszej szkoły tuż przy wejściu otrzymali bilet wstępu do szkoły, kolorową zakładkę do książki oraz słodki upominek. Następnie sześciolatki w grupach udały się na zwiedzanie szkoły, podczas którego mogły zajrzeć do różnych sal lekcyjnych, gdzie czekali na nich nauczyciele i uczniowie.

  • Przyjemne z pożytecznym


    28 stycznia obchodzony był Międzynarodowy Dzień LEGO. Święto powstało na cześć złożenia patentu na klocki LEGO w 1958 roku i nie umknęło naszym uczniom. Dzieci połączyły przyjemne z pożytecznym i wykorzystały klocki podczas edukacji matematycznej, na której poznały Ludzika Lego - nadały mu imię Romek.

  • Aktywne lekcje o ludzkim ciele

    Nasi trzecioklasiści w aktywny sposób poznawali ostatnio budowę ludzkiego ciała. Wykorzystali m.in. gogle VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości, dzięki którym oglądali poszczególne narządy w 3D, a to wszystkich bardzo zaciekawiło.

  • Czy można wyczuć kolor?



    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" kolejny raz zmierzyli się z klockami LEGO Education Essential zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzięki instrukcji w aplikacji SPIKE dzieci zbudowały "Zwierzęcy alarm", omawiając jednocześnie zagadnienia z edukacji przyrodniczej o zwierzętach leśnych.
    Nowością technologiczną był czujnik koloru, który odpowiednio zaprogramowany zapalał światełka na matrycy świetlnej. Jak widać, nauka programowania może być ciekawa i przyjemna, nie tylko pożyteczna.

  • Pies przyjacielem człowieka

    Uczniowie IIA na ostatnich lekcjach rozmawiali o opiece nad zwierzętami, zwłaszcza psami. Dzieci poznały różne rasy psów i ich domy, następnie stworzyły ilustracje na edukacji plastycznej i informatycznej. Dopełnieniem były zajęcia rozwijające "Twórcze myślenie", na których dzieci budowały pieski i domki z klocków edukacyjnych SkriKit zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

  • My dream house

    W ramach innowacji językowej Euroklasa Junior w klasie IIA wykorzystano sprzęt Laboratoriów Przyszłości. Na pierwszych zajęciach uczniowie w grupach budowali domy marzeń (My dream house) z wykorzystaniem zestawów Lego Education Spike Essential. Na kolejnej lekcji pracowali z użyciem Gogli VR - dzieci dokładnie obserwowały domy z różnych części świata (Chiny, Japonia, Turcja, Norwegia).

  • Gogle VR na kole zainteresowań


    Podczas jednych z zajęć w ramach koła "Matematyczne Bajanie" uczniowie klasy IIIB mieli okazję wejść w rzeczywistość rozszerzoną, dzięki Goglom VR zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a tam bryły "zawładnęły" przestrzenią klasową. Próby złapania chociaż jednej z brył spełzły na niczym, ale frajda była nieziemska.

  • Skrikitowe lekcje pierwszaków

    Nasi najmłodsi uczniowie zaprzyjaźniają się z klockami SkriKit, które pozyskaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci z IA poznały literę "Ł, więc wyklejały jej kształt plasteliną i kolorowały słowa na literkę "Ł", zaś na kole "Chcę wiedzieć więcej" składały literkę "Ł" z klocków, które w doskonałej zabawie pozwoliły utrwalić kształt nowej litery. SkriKit okazały się też dobrą zabawą i cenną pomocą na edukacji matematycznej w klasie IB - to dzięki klockom dodawanie było łatwe i przyjemne.

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto Płock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top