Kolejne debatanckie ćwiczenia
Dnia 1 marca nasi uczniowie mieli kolejną okazję do pracy nad tezą debaty oksfordzkiej. Trenerki z Jagiellonki prowadziły spotkanie w formule debaty oksfordzkiej – merytorycznej dyskusji wywodzącej się z Uniwersytetu Oksfordzkiego z precyzyjnie określonymi regułami (uczestnicy losują swoją rolę: zwolennika lub przeciwnika tezy, głosu stronom udziela marszałek, czas wypowiedzi jest jednakowy dla wszystkich, surowo zabronione jest przerywanie, wyśmiewanie oponentów, nierzeczowe argumenty, np. odnoszące się do cech osobistych uczestników, przebieg spotkania ocenia jury).
Poznajemy GrenlandiÄ™
Uczniowie klasy IIIa ostatnio przeczytali i omawiali na zajÄ™ciach lekturÄ™ pt."Anaruk, chÅ‚opiec z Grenlandii". Książka bardzo zaciekawiÅ‚a uczniów i staÅ‚a siÄ™ pretekstem do jeszcze lepszego poznania Grenlandii. Każdy z uczniów miaÅ‚ możliwość na lekcji informatyki wyszukania najciekawszych informacji na temat tego miejsca i przygotowania krótkiej notatki. Wszyscy byli bardzo zainteresowani zwÅ‚aszcza zwierzÄ™tami zamieszkujÄ…cymi to terytorium. NastÄ™pnie dziÄ™ki użyciu gogli VR z programu Laboratoria PrzyszÅ‚oÅ›ci, każdy uczeÅ„ mógÅ‚ przenieść siÄ™ do tej bezkresnej krainy, jakÄ… jest Grenlandia. Â
Konstruowanie z tabletem
Przygoda z klockami Lego Spike Essential trwa nadal - tym razem jednak, uczniowie IA skorzystali z aplikacji Spike na tabletach, co znacznie ułatwiło budowanie i programowanie robotów. Dzieci uczyły się prawidłowej obsługi tabletów i łączenia swoich konstrukcji z siecią poprzez Bluetooth. Dodatkową atrakcją i wyzwaniem dla uczestników koła była pełna dowolność w wyborze instrukcji robota oraz jego modyfikacji - fantazja dzieci nie zna granic, to pewne!
Warsztaty plastyczne w MDK-u
Dnia 28 lutego klasa VA uczestniczyła w warsztatach plastycznych "Jestem sobą mogę więcej" w ramach programu profilaktycznego realizowanego przez MDK w Płocku. Uczniowie mieli szansę spróbować swoich sił w papieroplastyce, a także porozmawiać o atrakcyjnych formach spędzania wolnego czasu. Wszyscy wyszli z Młodzieżowego Domu Kultury z kolorowymi kwiatami, które miały się stać sią upominkami dla bliskich osób.
Pierwsze kroki w szachach
Klasa IIa zapoznała się z podstawowymi zasadami gry w szachy: jak ustawiać planszę?, jak nazywają się poszczególne bierki? gdzie stoją białe a gdzie czarne pionki?, na których polach ustawiamy każdą figurę i pionki? jak poruszają się figury po szachownicy? Każda para miała szansę spróbować rozegrać pierwszą potyczkę, aby przećwiczyć ruchy pionkami.
Zabawa w projektowanie
Uczniowie klasy IIIa podczas zajęć technicznych dostali za zadanie zaprojektowanie stroju odpowiedniego na zimowÄ… pogodÄ™. DziÄ™ki temu mieli możliwość nie tylko wykazać siÄ™ pomysÅ‚owoÅ›ciÄ… i kreatywnoÅ›ciÄ… podczas projektowania, ale także utrwalili, że strój należy dostosować adekwatnie do pogody. Efektem koÅ„cowym byÅ‚o powstanie piÄ™knych i oryginalnych projektów kurtek, czapek, szalików oraz innych elementów garderoby.Uczniowie nie mogÄ… siÄ™ doczekać, kiedy zaprojektujÄ… kolejne stroje.Â
Muzyka Å‚agodzi obyczaje
Czy muzyka łagodzi obyczaje? Niewątpliwie tak, o czym mogli się przekonać uczniowie klasy Ib podczas kolejnych fantastycznych zajęć w Klubie Osiedla Dworcowa. Doświadczenia z różnymi instrumentami muzycznymi (a uwierzcie, można w zasadzie grać na wszystkim), muzyka współczesna i minionych epok w tle, tańce w rytm znanych i mniej znanych pieśni - bezcenne. Dziękujemy za cudowne zajęcia i do zobaczenia wkrótce.
Strona 6 z 95