Zachęcamy do obejrzenia: [LINK]
27 lutego rozpoczęliśmy obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, które trwały cały tydzień. Pomimo, że dopiero co wróciliśmy po zimowym odpoczynku, uczniowie nie zapomnieli, aby w ich ubiorze dominowały barwy ojczyste. Tym ubiorem rozpoczęliśmy cykl codziennych zadań. Jutro ciąg dalszy obchodów.
Drugiego dnia zaroiło się w klasach 1-3 od liter i wyrazów w języku ojczystym, gdyż nasi Milusińscy w kolorowych, literkowych strojach przybyli na lekcje. Z samego rana czekało na nich zadanie – Łamańce językowe. Język polski wcale taki łatwy nie jest, więc zabawy i śmiechu było co nie miara, wszystkie klasy poradziły sobie jednak fantastycznie z tym zadaniem.
Zachęcamy do obejrzenia: [LINK]
Środa była kolejnym dniem obchodów Języka Ojczystego. Mistrzowie Ortografii (zrelaksowani, wyciszeni, pełni nadziei, siły i wiary – m.in. dzięki zieleni, która otaczała ich z każdej strony) zmierzyli się podczas Szkolnego Konkursu Ortograficznego „Ortofrajda” w otoczeniu przepięknych plakatów z hasłami dopingującymi, które zostały wykonane przez ich kolegów i koleżanki. Wszyscy mocno ściskali kciuki, za co bardzo dziękujemy.
Przesłaniem czwartego dnia było zwrócenie uwagi na ważność wszystkich języków świata, dlatego skupiliśmy się na przysłowiach z różnych stron świata. Treść, przesłanie, morał przysłów (afrykańskich, indiańskich, irańskich i innych) uczniowie zaprezentowali w swoich ubiorach, tym samym podejmując się i realizując kolejne zadanie.
Piątek był ostatnim dniem obchodów. Zakończyliśmy je ulubionym bohaterem literackim, efektem czego było pojawienie się w szkole postaci znanych nam z książek, jak Pinokio, Plastuś, Harry Potter, Tosia i wiele, wiele innych. Dzień ten był również okazją do poznania bajek, baśni i opowieści z różnych zakątków świata, z którymi zapoznała nas Pani Alina z biblioteki.
Poznasz mnie po okładce: [LINK]
Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w tydzień wyzwań pod hasłem - Dzień Języka Ojczystego. Mamy nadzieję, że był to czas fantastycznej zabawy ale również nauki.