Main Menu

logo3_2022
logo_dzieci_1400x350
1 2

13 maja 2022 r. klasa 4A, 4B i 5A wyruszyły na szkolną wycieczkę. Pierwszym punktem podróży był Kampinoski Park Narodowy, a konkretnie ośrodek Dydaktyczno-Muzelny Granica. Dzięki uprzejmości przewodników Kampinoskiego Parku Narodowego uczniowie zwiedzili skansen, w którym znajdowały się dwa domostwa.

Uczniowie poznali dawne techniki budowy domów, codzienne obyczaje mieszkańców terenu puszczy. Uczniowie zwiedzili dwa przykładowe domostwa. Jedne zamieszkiwane było przez majętniejszych gospodarzy, drugie natomiast przez średnio zamożnych właścicieli.  Obejrzeliśmy również dawną piwnicę-ziemiankę, a także wzięliśmy udział w nierozstrzygniętym konkursie na imię dla stracha na wróble. Podczas wycieczki poznaliśmy również partyzanckie ciekawostki z okresu wojny, bowiem na tych terenach aktywnie działali partyzanci. Na koniec dowiedzieliśmy się ciekawostek na temat obyczajów zwierząt zamieszkujących puszcze, łosiach, jeleniach, wilkach i żurawiach.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego – Państwowego Instytutu Badawczego. Dzięki wizycie w muzeum poznaliśmy geologiczną historię Polski, zobaczyliśmy prastare zwierzęta zamieszkujące niegdyś terytorium naszego kraju, a także poznaliśmy bogactwa – surowce mineralne, które znajdują się w Polsce. Szczególnie ciekawym elementem był metamorfizm skał, czyli proces, który zmienia skład mineralny oraz teksturę i strukturę skał pod wpływem warunków fizykochemicznym. Muzeum może pochwalić się niezliczoną ilością eksponatów mineralnych, które są „żywym” przykładem tego wszystkiego, o czym uczymy się na lekcjach geografii, fizyki i biologii.

Chwila relaksu po intensywnej wycieczce przyszła w Parku Łazienkowskim, w którym mogliśmy odpocząć od przeżytych wrażeń, pospacerować, poleżeć na trawie i pooddychać świeżym powietrzem. Dzięki temu mogliśmy z entuzjazmem powrócić do szkolnych obowiązków.