Main Menu

Tags

Akademia Lwa Honorka to program edukacyjny, składający się z cyklu słuchowisk i zajęć profilaktycznych. W każdą środę o godz. 10.10 na antenie Katolickiego Radia Diecezji Płockiej, każde dziecko może wysłuchać przygód Lwa Honorka. W audycji Honorek jest ukazany jako dziecko, aby ułatwić młodym słuchaczom identyfikację z głównym bohaterem i jego problemami. Lew Honorek popadając w różnego rodzaju tarapaty, ukazuje dzieciom jak należy postępować w sytuacjach niebezpiecznych i w jaki sposób takich sytuacji unikać. Nasza szkoła bierze udział w programie od 2017 roku, najmłodsi uczniowie pod opieką pani Katarzyny Berner aktywnie uczestniczą w słuchowiskach, nagraniach, imprezach oraz wszelkiego rodzaju akcjach i konkursach. W roku szkolnym 2023/2024 klasa Ia rozpoczęła przygodę z Akademią Lwa Honorka.
  • Uwaga! Ozoboty na trasie.

    Pierwszaki rozpoczęły przygodę z Ozobotami - małymi robotami, które odpowiednio zaprogramowane, pokonają każdą trasę, zmieniając kolory i kierunki. Dzieci uczyły się obsługi Ozobotów i zasad budowania tras z gotowych puzzli. Okazało się, że wytyczanie bezpiecznej drogi wymaga właściwego doboru elementów i odpowiednich kodów, na które roboty reagują ruchem. Satysfakcja i radość z udanej konstrukcji - bezcenna!

  • Poznajemy GrenlandiÄ™


    Uczniowie klasy IIIa ostatnio przeczytali i omawiali na zajęciach lekturę pt."Anaruk, chłopiec z Grenlandii". Książka bardzo zaciekawiła uczniów i stała się pretekstem do jeszcze lepszego poznania Grenlandii. Każdy z uczniów miał możliwość na lekcji informatyki wyszukania najciekawszych informacji na temat tego miejsca i przygotowania krótkiej notatki. Wszyscy byli bardzo zainteresowani zwłaszcza zwierzętami zamieszkującymi to terytorium. Następnie dzięki użyciu gogli VRz programu Laboratoria Przyszłości, każdy uczeń mógł przenieść się do tej bezkresnej krainy, jaką jest Grenlandia.  

  • Konstruowanie z tabletem

    Przygoda z klockami Lego Spike Essential trwa nadal - tym razem jednak, uczniowie IA skorzystali z aplikacji Spike na tabletach, co znacznie ułatwiło budowanie i programowanie robotów. Dzieci uczyły się prawidłowej obsługi tabletów i łączenia swoich konstrukcji z siecią poprzez Bluetooth. Dodatkową atrakcją i wyzwaniem dla uczestników koła była pełna dowolność w wyborze instrukcji robota oraz jego modyfikacji - fantazja dzieci nie zna granic, to pewne!

  • Nagrywać każdy może...

    Okazało się, że z klockami Lego Education Spike i aplikacją Spike jest o wiele więcej edukacyjnej zabawy, niż mogłoby się wydawać. Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" doskonale znają już instrukcje budowania i ćwiczenia z kodowania dostępne w aplikacji, świetnie radzą sobie też z modyfikacją ułożonych konstrukcji oraz programowaniem ruchów swoich robotów lego. Ostatnio nauczyli się również wykorzystywaćwłasne dźwiękipodczas programowania. Skąd te dźwięki? Sami je nagrali! Tak rozśpiewanych i wesołych zajęć jeszcze nie było...

  • "Zaczarowana zagroda" SkriKit


    Uczniowie z klasy IIa zamienili się w architektów. Lektura "Zaczarowana zagroda" stała się inspiracją do tworzenia i wykorzystania klocków SkriKit z programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci stworzyły z wytłaczanek stado pingwinków. Wśród nich pojawił się również główny bohater - pingwinek Elegancik. Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy i stworzyli własne "zaczarowane zagrody" dla swoich ptaków nielotów. Niektóre pingwinki nadal próbowały tajnym sposobem uciec z zagrody. Każda zagroda była inna i za razem wyjątkowa.

  • H jak huÅ›tawka

    Mali technicy z klasy Ia poznali niedawno literę H - H jak huśtawka, więc dla utrwalenia ortografii zbudowali dwa różne modele huśtawek z klocków Lego Education Spike   zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz tworzyli "huśtawkowe" historie. Współpracowali programując obroty do przodu i do tyłu oraz w lewo i w prawo, planując przerwy oraz ilość i prędkość obrotów. Huśtawkowe konstruowanie było też dobrą okazją do rozmowy o bezpieczeństwie na placu zabaw.

  • Lego konstrukcje

    Zabawa i nauka w jednym - to lubimy najbardziej! Uczniowie Ia rozpoczęli na kole zainteresowań przygodę z klockami Lego Spike Education zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci zapoznały się z zestawem i zasadami użytkowania i przystąpiły do konstruowania wybranych modeli według dostępnych instrukcji. Jaskiniowe auto biło rekordy popularności. Oprócz budowania, nasi mali technicy spróbowali też sił w programowaniu swoich maszyn - ależ to były emocjonujące zajęcia!

  • W goglach przez Å›wiat

    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" kolejny raz obserwowali świat za pomocą gogli VRzakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Tym razem, poznali i wykorzystali nową funkcję wirtualnych okularów - skanowanie kodów QR. Dzięki temu zwiedzili Polskę i wiele innych krajów, podziwiając i omawiając sztukę uliczną (w tym graffiti) i cuda architektury - mosty.

  • Biologiczny zawrót gÅ‚owy

    Ostatnie tygodnie obfitowały w szereg wydarzeń o charakterze przyrodniczo – biologicznym. Klasa 4a i 6a uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych w płockim Ogrodzie Zoologicznym pn. Zwierzęce kreacje. Dotknąć jeża, jaszczurki, gigantycznego ślimaka czy węża – bezcenne! Poznać ich pokrycie ciała – ciekawe! Uczniowie klas 5a i 5s wykonali samodzielnie wspaniałe modele komórek (roślinnych, zwierzęcych czy bakteryjnych).

  • Laboratoria PrzyszÅ‚oÅ›ci na zajÄ™ciach bibliotecznych

    W piątkowy poranek 1 grudnia 2023 roku uczniowie klasy VA  mieli okazję dowiedzieć się jakie są zgubne skutki używania Internetu. Uczestnicy zajęć  poznali sposoby spędzania wolnego czasu poza siecią.
    Uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych w Bibliotece dla dzieci im. Wandy Chotomskiej, ale także próbowali sił w roli fotografa. Aparat, zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, sprawdził się znakomicie.  

  • Podróż w nieznane

    Dzięki okularom VR zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości dzieci z Ia odbyły podróż w niezwykłe zakamarki naszej planety i przestrzeni kosmicznej. Na początku zapoznały się z dostępnym sprzętem i nauczyły się jego podstawowej obsługi, następnie w praktyce sprawdziły możliwości gogli 3D. W trójwymiarze oglądały Układ Słoneczny, lasy jesienią w różnych częściach świata, a nawet antyczne piramidy. Wirtualna wycieczka do tak odległych miejsc w czasie i przestrzeni oraz efekt 360o dostarczyły wielu wrażeń. Świat był na wyciągnięcie ręki!

  • Laboratoria PrzyszÅ‚oÅ›ci w projekcie "MÅ‚odzi, zdolni z pasjÄ…"

    Dnia 21 listopada uczniowie klasy IV A i III A odwiedzili egzotyczne miejsca takie jak bazar w Jordanii czy w Wietnamie. Można się było porozglądać dookoła, zajrzeć co mają w koszach uliczni sprzedawcy. Uczniowie dojrzeli nawet imbir i czosnek. A to wszystko dzięki goglom VR, które nasza szkoła dostała dzięki ministerialnemu programowi. To była dobra zabawa i jednocześnie nauka!

  • Dodawanie i odejmowanie kontra klocki Skrikit



    Klasa IIa utrwalała dodawanie i odejmowanie korzystając z klocków Skrikit uzyskanych z Laboratoria Przyszłości. W jednym z ćwiczeń uczniowie musieli tak dopasować klocki, aby liczba dziurek idealnie wskazywała składniki i sumę. Dodatkowym zadaniem było samodzielnie stworzenie działań dodawania i odejmowania. Należało tak dopasować klocki, aby liczby w przykładach jak i wyniki pasowały do ilości klockowych otworów.

  • SkriKitowe zoo

    Po październikowej wyprawie do łódzkiego zoo, uczestnicy koła Kreatywny technik zapragnęli stworzyć swoje własne - SkriKitowe zoo. Jak wymyślili, tak zrobili! Wykorzystali konstrukcyjne klocki edukacyjne zakupione przez naszą szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłościi zbudowali według własnych pomysłów zwierzęta w trójwymiarze. Zastosowali w tym celu specjalne łączniki - nie było łatwo, ale za to zabawnie i kreatywnie.

  • Warsztaty w Klubie Osiedlowym Dworcowa


    Tuż przed Narodowym Świętem Niepodległości IIa przypominała sobie polskie symbole narodowe. W czasie warsztatów rozwiązywaliśmy krzyżówkę, tworzyliśmy flagę Polski, przygotowywaliśmy kotyliony oraz utrwalaliśmy hymn, śpiewając "Mazurka Dąbrowskiego".
    Fotorelację stworzono za pomocą aparatu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

  • Code Week 2023

    W tym roku nasza szkoła przyłączyła się aktywnie do inicjatywy # Code Week.  Do nauki kodowania i programowania wykorzystaliśmy wersję edukacyjną gry Minecraft rekomendowną przez Ministerstwo Edukacji i  Nauki  w ramach programu  Laboratoria Przyszłości. Minecraft  Education Edition to platforma oparta na grze, która inspiruje do kreatywnej, inkluzywnej nauki poprzez zabawę. Uczniowie odkrywali  światy zbudowane z bloków i poznawali  nowe sposoby podchodzenia do zagadnień i rozwiązywania problemów. Mogli też odkrywać lub budować razem z innymi w otwartych światach.

  • Taka historia...

    Klasy 6a i 6b podczas lekcji historii odwiedziły za pomocą gogli VR prekolumbijskie miasta, a klasa 5s spacerowała po ateńskiej agorze.Emocji było co niemiara, kiedy mogliśmy przenieść się w czasie.

  • Zatrzymane w kadrze

    Takie ciche, ciche święto…zatrzymane w kadrze

    Początek listopada to tradycyjnie czas refleksji, myśli biegną do naszych bliskich zmarłych, odwiedzamy cmentarze, zapalamy znicze.

    Uczestnicy Szkolnego Koła Wolontariatu odwiedzili w tych dniach dwa płockie cmentarze. Celem tej wizyty było nie tylko odkrywanie atmosfery zadumy nad życiem i przemijaniem, ale także oddanie hołdu bohaterom walk o wolność naszej Ojczyzny. Był to także czas odkrywania pięknej jesiennej przyrody naszych wspaniałych nekropolii, a także polskiej historii, architektury i kultury.

  • D jak dinozaur

    Nasi pierwszoklasiści kontynuują przygodę z konstrukcyjnymi klockami SkriKit zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci stosowały na kole zainteresowań śrubki do mocowania elementów ruchomych i przestrzennych, dzięki czemu zbudowały trójwymiarowe figury. Jako że poznali niedawno głoskę D, dinozaury okazały się doskonałym pomysłem - tworzenie sprawiło małym konstruktorom dużo radości i satysfakcji. Dinozaury zamieszkały na krótko na klasowym parapecie, patrząc z apetytem na doniczkowe kwiatki.

  • Europejski TydzieÅ„ Kodowania

    Trwa Europejski Tydzień Kodowania.

    W tym tygodniu do akcji aktywnie włączyła sięświetlica szkolna. Uczniowie wykorzystując wirtualne tablice programowali trasę symulatora ozobota.

    #LaboratoriaPrzyszłości#SP14Płock#klocki#SkriKit#LaboratoriaPrzyszłościSP14Płock#CentrumGovTech#MEiN#edukacja#technologie#nauka

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto PÅ‚ock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top