Nasi najmłodsi uczniowie obchodzili „Światowy Dzień Jabłka”, który przypada 28 września. Na świetlicy szkolnej maluchy wykonały piękne owocowe prace plastyczne. Dzieci z IIIA podzieliły się z rówieśnikami przygotowanymi ciekawostkami o jabłkach i wplotły jabłkowy wątek w codzienne zajęcia - powtórzyły przymiotniki, opisując swoje owoce oraz stworzyły grupowo matematyczne sady jabłkowe, dzięki czemu utrwaliły dodawanie i odejmowanie do 100. Na koniec schrupały swoje jabłka podczas wspólnego posiłku.
Smacznie i kolorowo ten dzień uczciła również klasa IIB w ramach zajęć z innowacji przyrodniczo-matematycznej. Dzieci wspólnie uczestniczyły w zajęciach, podczas których motywem przewodnim były właśnie jabłka.
Niezaprzeczalnie jabłka są najpopularniejszymi owocami nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Nikogo nie trzeba przekonywać, że jabłka to pyszne, zdrowe i wartościowe owoce. Różnorodność odmian sprawia, że różnią się nie tylko kolorem skórki, ale przede wszystkim smakiem. O tym dzieci przekonały się osobiście próbując przyniesionych do klasy jabłek. Jednak największą atrakcją były znakomite przetwory z jabłek - soki, jabłka w syropie, marmolada, dżemy, konfitury, musy a także przekąski w postaci suszonych owoców. Dzieci próbowały tych zarówno „ze sklepu” , jak i wykonanych przez swoje mamy czy babcie. Wszystkie były dobre, ale uczniowie po degustacji jednogłośnie zdecydowały, że najsmaczniejsze były te „domowe”. Nie mogło zabraknąć również słodkości przygotowanych przez Rodziców- szarlotka, babeczki, ciasteczka -to były pyszności. Dziękujemy!!!
Tego dnia uczniowie nie tylko brali udział w degustacji, ale również aktywnie uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych, których główną tematyką były jabłka. Dzieci na zajęciach mogły poznać różnorodność odmian jabłek, dowiedzieć się, że uprawianych jest ponad 10 tysięcy odmian, z czego ponad 250 w Polsce. Uzyskały też informacje o tym jak powstają owoce, a także wzbogaciły wiedzę o różne ciekawostki. Mogły także doświadczalnie sprawdzić, jak sprawić, aby jabłko nie „ciemniało” lub poznać budowę jabłka oraz określić ich smak. Poza tym uczniowie układali oraz rozwiązywali różne zadania matematyczne, których motywem przewodnim były właśnie przyniesione jabłka. Dzieci porównywały i wykonywały różne obliczenia, również te trudniejsze w wyższych zakresach, bowiem udało nam się zgromadzić ponad 50 jabłek!
Na zajęciach nie mogło zabraknąć nowo poznanej formy wypowiedzi, mianowicie opisu. Zgromadzone określenia w kartach pracy oraz rysunki pomocnicze bardzo w tym pomogły uczniom, jednak na końcowy efekt opisu jabłka poczekamy do poniedziałku! Dzień był pełen wrażeń i emocji i już teraz na pewno nikogo nie dziwi fakt, że jabłko posiada swoje święto!