Na zajęciach z innowacji matematyczno- przyrodniczej uczniowie klasy IB mieli możliwość poznania jak przebiega rok z życia jeża. Nie bez powodu zajęliśmy się tym tematem, bowiem 10 listopada obchodzimy Dzień Jeża. Zajęcia miały na celu poszerzenie wiadomości dotyczących środowiska naturalnego jeży, ich wyglądu, sposobu poruszania, odżywiania, rozmnażania oraz tego, w jaki sposób przygotowują się do zimy, a także przypomnienie dzieciom, że jeże to zwierzęta chronione.
Dzieci obejrzały nie tylko prezentację ale również wysłuchały tekstu pt. „Rok z życia jeża”, dzięki któremu dowiedziały się jak przebiega ich życie zgodnie z kalendarzem. Dowiedziały się, że jeże są zwierzętami samotnymi i jak długo zapadają w sen zimowy, kiedy się budzą, poznały pojęcie hibernacji. Uczniowie wykonywali również różne zadania matematyczne, np. labirynty, kolorowanki matematyczne, zadania na spostrzegawczość i koncentrację oraz orientacji przestrzennej. To były ciekawe zajęcia.
Życie jeży poznali również uczniowie klasy IIA - czytali informacje o zwyczajach jeży, pisali notatkę ze słuchu oraz oglądali prezentację multimedialną, w tym i po angielsku, więc słowo "hedgehog" weszło na dobre do ich słownika nowych wyrazów obcych. Atrakcją dla drugoklasistów było wykonanie papierowego jesiennego jeża w trójwymiarze, liczył się pomysł i staranność - wszystkie jeże zamieszkały zaprzyjaźnione na klasowym parapecie.